Friday, January 20

Ramai betul yang suka menipu . Memang terbaekk lah weyhhh !

Greeting Text
Tajuk tu dah memang disengajakan .  Kalau yang terasa tu baguslah :p
Okay , berbalik pada tujuan asal . Banyak blog yang aku bukak , tak kira lah dekat post atau gambar-gambar cute dalam blog dorang , akan di link kan ke nuffnang  , says , churp churp dan sebagainya lah . Aku dah lah tak boleh tengok benda comel-comel nie . Sajalah gatalkan tangan , pi klik kat gambar comel tu , sekali keluar iklan daa . Paling lah aku tak suka kalau benda macam nie berlaku . Memang aku terus tekan benda yang berwarna merah kat atas tu .
Ada jugak kat yang buat kat entry . Tengah best aku dok baca entry dia , dia link kan konon cerita best lah , dan bila aku klik keluar lah iklannya . Serius , paling aku benci macam nie . Menipu satu hal , memaksa orang tekan pon ada .
Okay , aku tak dengki pon dengan korang yang banyak dapat earnings dengan cara yang tak sepatutnya nie  . Cuma aku nak cakap , aku pernah terbaca pasal hal nie , duit yang kita dapat nanti tu , tak akan berkat . Dalam kata ganas nya , DUIT HARAM (ha kau , sengaja di caps lockkan) .  Yelah , dengan cara menipu , memaksa . (serupa Ahlong).  Biarlah orang ikhlas klik iklan-iklan kita tu . So , duit yang kita akan dapat tu , InsyaAllah duit yang halal , rezeki yang diberkati Allah . Orang pon suka datang melawat blog kita . Tak perlulah dengan cara menipu dan sebagainya .

p/s : Aku tak lah cerdik sangat dalam hal-hal agama , aku cuma berkongsi sekadar yang aku tahu . 

6 comments:

  1. btol tu dik..akak slalu dapat kat kotak cbox..sekali puji kita bagai nk rak,kita pun nk la singgah blog dia,tekan2 rupanya iklan..hampeh je
    -,-

    ReplyDelete
  2. @cik puan muda umi tu la , kadang kadang sakit hati jugak lah . geram , tipu org mentah-mentah je

    ReplyDelete
  3. wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

    ReplyDelete
  4. Hiihii bagusla adek nie,,,

    moga2 spa2 yg adek mksudkn akn terasa...

    menindas tue mmg dah sah2 salah... patah lg kita menipu... menipu utk kepentingn prbd...

    watpa harta berjuta2 tp xder keberkatan..:)

    ure the best sis,,,:)

    ReplyDelete
  5. @Ruby Mahabbah Fillah geram sgt dgn org macam nie . otak tu pikir duit je . berkat tak berkat tak pikir pulak . sakit hati sbb free-free je kena tipu

    ReplyDelete