Monday, February 14

peristiwa yg menakotkan .

byk story aku nk citer nie . 1st aku nk story kt sini pasal peristiwa yg menakotkan dan menyebabkan aku takot nk pegy berjalan walaupon dgn mak aku je , and must ade lelaki yg kena protect kitorg .

kejadian yg menimpa adila , lebih kurang sama terjadi dkt aku and kawan kawan . ada petang tuh , kitorg baru balek skola , dlm pejalanan nak ke tuisyen , kitorg jalan kaki je la nk ke bus stop . aku , mimi and farra jln belakang sekali sambil rancak dok bercerita nie , then tibe tibe de sorg lelaki cina naek moto yang agak kureng siuman kot , hampir hampir nk tunjuk “anu” dye dkt kitorg . mmg la tak nmpak , tp malu and takot weyh dgn lelaki tuh . takot aku .

oke , peristiwa kedua plak , malam sabtu lepas bertarikh 12 februari , aku tgh tengok tv kt ruang tamu , sorg sorg nie , then abg aku de kt luar rumah tgh basoh kereta . tetiba aku dengar suara perempuan mintak tolong , aku buad dek je la, sbb suara tuh mcm suara budak budak . seriously weyh . and yg tak buad aku curiga lg , aku dengar abg aku kt luar tgh syok sembang sembang , abg aku lak pikir budak budak tuh kena kejar anjing ke kan . aku pon tgk je la tv dengan penoh penghayatan . cehh ayat tak boley bla . tak lame lps tuh aku denga abg aku nk pegi tgk ape yg jadi , sbb ramai org kt tmpt kejadian . YA ALLAH , mmg betol betol menakotkan aku je . ade budak hampir hampir dirogol . budak tuh dlm lingkungan umor 14-15 . 3org plak tuh . tp nasib dorg baik , dorg sempat lari g dkt kawasan rumah aku . OMG ! tak sangka doe benda tuh berlaku dkt dgn aku . sebelom nie dengar dlm berita and surat khabar je . tp kan aku rasa sikit terkilan , sbb aku tak hiraukan jeritan dorg tuh . mmg aku dengar jelas sgt time tuh . tp tak pe la , dorg pon selamat kan . J

p/s : mintak dijauhkan musibah yg mcm nie . mintak simpang malaikat 44 . amin .

No comments:

Post a Comment